98.0 FM
En directe
98.0 FM
En directe
IniciActualitat Sant Andreu BarcaA la tercera és la bona i l'ACSSAB celebra la Fira Foraestocs...

A la tercera és la bona i l’ACSSAB celebra la Fira Foraestocs després de dos ajornaments per la pluja

PUBLICAT EL

 

Després de dos dissabtes consecutius marcats per la pluja, la Fira Foraestocs de Sant Andreu de la Barca, organitzada per l’Associació de Comerciants i Serveis (ACSSAB), s’ha pogut celebrar finalment aquest dissabte a la plaça Federico García Lorca, sota un sol radiant que ha convidat veïns i visitants a sortir al carrer i apostar pel comerç local.

La presidenta de l’ACSSAB, Vanesa Arroyo, no amagava la satisfacció per haver pogut tirar endavant la iniciativa: “Sí, a la tercera ha anat la vençuda i amb molt bon temps. Hem hagut d’ajornar la fira dos dissabtes pel tema de la pluja, però avui tenim sol i això anima molt. Celebrem també l’arribada de la primavera, i això es nota, la gent surt més i ve a comprar al comerç local”.

La fira ha reunit una àmplia representació del teixit comercial del municipi, amb parades de roba, calçat, papereria, serveis i productes de proximitat. Tot plegat, amb l’objectiu de dinamitzar l’activitat econòmica i apropar els establiments als veïns. “Tenim una mica de tot: comerços consolidats i també nous projectes que aprofiten aquesta fira per donar-se a conèixer i fer poble”, explicava Arroyo.

Entre aquests nous negocis, destaca la presència de projectes emergents com Natura Park, vinculat a productes de proximitat de zones com Collbató o el Bruc, que properament obrirà botiga al municipi. “És una proposta diferent que suma valor al comerç local i que ha volgut aprofitar aquesta fira per promocionar-se”, afegia la presidenta.

La jornada no s’ha limitat només a les compres. L’ambient festiu ha estat reforçat per activitats paral·leles per a tots els públics: música amb DJ durant tot el dia, tallers de pinta cares per als més petits i, com a plat fort de la tarda, una marató de sevillanes amb la col·laboració del Centro Cultural Andaluz.

Tot i que la participació ha estat lleugerament inferior a l’esperada —alguns comerciants no han pogut assistir per motius personals o de conciliació després dels ajornaments—, el balanç és positiu. “Els que han vingut estan molt contents. Són uns cracs, perquè malgrat tot han estat aquí. I és important recordar que hemde comprar a Sant Andreu, no cal anar fora”, reivindicava Arroyo.

Per la seva banda, el regidor de Comerç, Miquel Àngel Abril, ha destacat el dinamisme del teixit comercial local i el suport institucional a iniciatives com aquesta. “És un goig veure la força del comerç de Sant Andreu de la Barca. Tenim negocis consolidats i també nous projectes que detecten necessitats diferents i aporten noves idees. Aquesta combinació és un termòmetre del dinamisme econòmic del municipi”, afirmava.

 

Abril també ha posat en valor la diversitat de l’oferta: “Aquí tenim de tot, i això reforça la idea que val la pena comprar a Sant Andreu de la Barca. Aquest tipus de fires ajuden a visualitzar-ho i a generar comunitat”.

En paral·lel, tant l’ACSSAB com l’Ajuntament han volgut destacar la importància d’eines de seguretat com l’aplicació SAP Alert, després que aquesta setmana hagi contribuït a frustrar un intent de robatori en un establiment del municipi. “Són eines que funcionen i que donen seguretat al comerç local”, coincidia Arroyo, una valoració compartida pel regidor.

La Fira Foraestocs de Sant Andreu de la Barca no només és un aparador de productes, sinó també una finestra directa per conèixer les persones i projectes que hi ha darrere del comerç local. Entre carpes i ambient festiu, els comerciants participants han destacat la importància d’aquest tipus d’iniciatives per donar-se a conèixer, fidelitzar clients i reforçar el vincle amb el municipi.

Una de les parades amb més personalitat és la de Sandra Martín, de la botiga Bonica com tu, que aposta per una moda actual, inclusiva i assequible. “Portem roba molt maca, molt actual, a preus assequibles i per a totes les talles, incloses les talles curvy. Ens agrada que la gent ens conegui i després vingui a la botiga”, explica. El nom del negoci, sorgit de la seva experiència a les xarxes socials, resumeix tota una filosofia: “Totes les dones són boniques”.

També orientada al públic familiar és la proposta de Gloria Arcalde, de El Petit Lleó, amb roba i complements infantils de 0 a 12 anys. Amb només uns mesos de trajectòria a la ciutat, la fira representa una oportunitat clau: “Portem des del setembre i estem molt contentes. Aquí hi ha molt ambient i és una bona manera de donar-nos a conèixer”.

Més enllà del comerç tradicional, la fira també dona cabuda a serveis, com el cas de Daniel, de Dental Sant Andreu. “Nosaltres no venem un producte directe, sinó un servei, i això fa més difícil arribar al client. Aquestes fires ens permeten explicar què oferim i connectar amb la gent”, assenyala. La seva valoració és clara: participen en totes les edicions i el retorn “sempre és molt bo”.

En la mateixa línia, Raül Bravo, del RBM Centre Auditiu, destaca el valor de la visibilitat. Amb només cinc mesos d’activitat, la seva presència a la fira els permet arribar a públic que habitualment no passa pel seu establiment: “Molta gent ens pregunta on estem. Només que ens coneguin ja és molt positiu, perquè després tornen”.

També recent és el projecte de Josep Vera, de Nomastrastos, un centre de lloguer de trasters al barri de la Solana. “Portem tres mesos i això és ideal perquè la gent ens posi cara i sàpiga que existim. És un negoci molt local”, explica. Vera, veí de tota la vida, celebra el dinamisme comercial del municipi: “M’encanta veure aquesta combinació de negocis de sempre i nous projectes”.

Entre els comerciants veterans, Tot Moda, representada per Maribel, aprofita la fira per donar sortida a l’estoc de temporada: “Traiem calçat i roba que ens ha quedat. Sempre participem perquè a nosaltres ens funciona”. Tot i reconèixer que hauria estat millor celebrar-la a principi de mes, valora positivament que finalment s’hagi pogut fer.

Finalment, els productes de proximitat també tenen un paper destacat amb iniciatives com Natural Park, de Genís, que ofereix mel, mató, vins i altres productes del Parc Natural de Montserrat. “Aquesta fira és una gran ajuda per donar-nos a conèixer. La gent es queda sorpresa per la qualitat del producte”, assegura.

MÉS NOTICIES

La circulació torna a la normalitat a l’A-2 després de l’incendi entre Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca

L’autovia A-2 ha quedat tallada aquest dimarts a la tarda en sentit est, entre els punts quilomètrics 591 i 593, als termes municipals de Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, a causa d’un incendi de vegetació declarat molt a prop de la infraestructura viària.

El ple municipal de juny, en directe aquest dijous per RÀDIO SANT ANDREU

El ple municipal s'iniciarà a les 19 h i es podrà seguir en directe a Ràdio Sant Andreu. Una hora abans l'Audiència Pública també en directe.

L’exposició DESVIARTS porta a Sant Andreu de la Barca l’art queer com a espai de visibilització, reflexió i reivindicació

La Biblioteca Aigüestoses acollirà del 25 de juny al 30 de juliol una exposició col·lectiva d’il·lustració LGTBIQ+ amb la participació de quinze artistes locals, estatals i internacionals

Incendi controlat a prop de la pista d’atletisme de Sant Andreu de la Barca en una jornada de risc extrem

Un incendi de vegetació declarat la tarda d’aquest dilluns a les (20:10 h aproximadament) en una zona propera a la pista d’atletisme de Sant Andreu de la Barca ha quedat controlat gràcies a la ràpida actuació dels serveis d’emergència.

El Festiu torna a Sant Andreu de la Barca per oferir al juliol 7 activitats gratuites al carrer

La programació inclou espectacles de carrer, activitats aquàtiques, cinema a la fresca, música en directe i sardanes en cinc espais diferents de la ciutat

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 22 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 22 de juny amb el resum de la setmana.
spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

La circulació torna a la normalitat a l’A-2 després de l’incendi entre Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca

L’autovia A-2 ha quedat tallada aquest dimarts a la tarda en sentit est, entre els punts quilomètrics 591 i 593, als termes municipals de Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, a causa d’un incendi de vegetació declarat molt a prop de la infraestructura viària.

El ple municipal de juny, en directe aquest dijous per RÀDIO SANT ANDREU

El ple municipal s'iniciarà a les 19 h i es podrà seguir en directe a Ràdio Sant Andreu. Una hora abans l'Audiència Pública també en directe.

L’exposició DESVIARTS porta a Sant Andreu de la Barca l’art queer com a espai de visibilització, reflexió i reivindicació

La Biblioteca Aigüestoses acollirà del 25 de juny al 30 de juliol una exposició col·lectiva d’il·lustració LGTBIQ+ amb la participació de quinze artistes locals, estatals i internacionals

Incendi controlat a prop de la pista d’atletisme de Sant Andreu de la Barca en una jornada de risc extrem

Un incendi de vegetació declarat la tarda d’aquest dilluns a les (20:10 h aproximadament) en una zona propera a la pista d’atletisme de Sant Andreu de la Barca ha quedat controlat gràcies a la ràpida actuació dels serveis d’emergència.

El Festiu torna a Sant Andreu de la Barca per oferir al juliol 7 activitats gratuites al carrer

La programació inclou espectacles de carrer, activitats aquàtiques, cinema a la fresca, música en directe i sardanes en cinc espais diferents de la ciutat

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 22 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 22 de juny amb el resum de la setmana.