El Baix Llobregat és una de les vuit comarques incloses en l’avís del Meteocat davant la possibilitat de superar els 40 litres per metre quadrat en només 30 minuts
Sant Andreu de la Barca i el conjunt del Baix Llobregat estaran aquest dimarts sota avís de perill molt alt per intensitat de pluja. Protecció Civil ha activat en fase d’alerta el Pla INUNCAT davant un episodi que pot deixar precipitacions molt intenses, especialment entre les 8 del matí i les 2 del migdia.
El Servei Meteorològic de Catalunya ha situat el Baix Llobregat entre les vuit comarques afectades per l’avís de perill molt alt, juntament amb l’Alt Penedès, el Garraf, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental, el Barcelonès, el Maresme i la Selva.
La previsió indica que les precipitacions poden superar els 40 litres per metre quadrat en només 30 minuts. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempestes i fortes ratxes de vent.
A més, durant l’episodi es podrien superar els 90 litres per metre quadrat en tres hores i, de manera local, arribar a acumulacions pròximes als 150 litres per metre quadrat.
Sense restriccions de mobilitat
Protecció Civil ha demanat molta precaució a la població, tot i que de moment no s’han establert restriccions a la mobilitat.
L’episodi més intens està previst entre les 8 i les 14 hores d’aquest dimarts, una franja en què es recomana estar especialment atents a l’evolució meteorològica i a les indicacions que puguin donar les autoritats.
Davant la possibilitat de pluges torrencials, Protecció Civil recorda que cal evitar rius, rieres, barrancs i altres zones inundables. Tampoc s’han de travessar punts amb acumulacions d’aigua, ni a peu ni amb vehicle, encara que aparentment hi hagi poca profunditat.
També es recomana no estacionar vehicles en rieres, zones inundables o aparcaments subterranis susceptibles d’acumular aigua i consultar l’estat de les carreteres abans de fer qualsevol desplaçament.
Protecció Civil manté activada l’alerta del Pla INUNCAT i farà seguiment de l’evolució de l’episodi des del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT).






