L’entitat santandreuenca ha recuperat aquest diumenge 13 de setembre un acte que havia quedat pendent des del 2020 a causa de la pandèmia
Una representació de la Penya Barcelonista de Sant Andreu de la Barca s’ha desplaçat aquest diumenge 13 de setembre a Montserrat per lliurar al pare abat, Manel Gasch i Hurios, una placa commemorativa que l’entitat tenia pendent d’entregar des de l’any 2020.
La placa havia de ser lliurada coincidint amb el 40è aniversari de la Penya, però la pandèmia de la Covid-19 va impedir aleshores celebrar la visita. Sis anys després, i quan l’entitat ja suma 46 anys de trajectòria, els penyistes han pogut completar finalment aquest acte simbòlic.
La delegació santandreuenca ha estat rebuda al migdia a la Sala de les Romeries pel pare abat de Montserrat. Durant la trobada, els representants de la Penya han fet entrega de la placa commemorativa i han pogut conversar amb Manel Gasch, que els ha desitjat sort i encerts en la tasca que desenvolupen al capdavant de l’entitat.
La jornada també ha tingut un component cultural i espiritual. Els participants han visitat la basílica, han pogut encendre espelmes i posteriorment han fet la pujada al Cambril de la Mare de Déu de Montserrat.
Des de la Penya Barcelonista han destacat el tracte rebut durant tota la visita, tant per part del pare abat com del personal de la basílica.
La sortida ha finalitzat amb un dinar de germanor a l’Hostal de Monistrol de Montserrat, abans del retorn a Sant Andreu de la Barca. L’entitat també ha agraït la col·laboració i la cordialitat del personal de l’empresa santandreuenca Serabus, encarregada del trasllat en minibús fins a Montserrat.
La visita ha permès així tancar, sis anys després, un dels actes que havien quedat pendents de la commemoració del 40è aniversari de la Penya Barcelonista de Sant Andreu de la Barca i celebrar els seus 46 anys de compromís i sentiment barcelonista.







