98.0 FM
En directe
98.0 FM
En directe
IniciActualitat Sant Andreu BarcaEl Último Tributo fa vibrar la Fira de Primavera de Sant Andreu...

El Último Tributo fa vibrar la Fira de Primavera de Sant Andreu de la Barca amb un homenatge carregat d’emoció

PUBLICAT EL

La música d’El Último de la Fila ha tornat a sonar amb força a Sant Andreu de la Barca. La banda tribut El Último Tributo ha estat una de les protagonistes de la Fira de Primavera amb un concert que ha omplert l’esplanada de records, emocions i cançons convertides en himnes per a diverses generacions.

El grup ha tornat a trepitjar els escenaris de la ciutat després de les seves recordades actuacions dels anys 2013 i 2014, concerts que encara avui formen part de la memòria col·lectiva del municipi. Javier González, guitarrista de la formació, ha recordat durant l’entrevista aquells primers concerts multitudinaris que van reunir milers de persones.

“Recordo perfectament aquells dies perquè van ser molt especials per a nosaltres. Crec que va ser de les primeres vegades que vam veure una explanada tan plena”, ha explicat el músic. Segons la banda, prop de 8.000 persones van arribar a concentrar-se en aquell espai durant una de les seves primeres visites a Sant Andreu de la Barca.

Aquella imatge, amb el públic omplint completament el recinte, fins i tot es va convertir durant molt de temps en una de les fotografies més representatives de les xarxes socials del grup. Ara, anys després, la banda ha tornat a retrobar-se amb un públic fidel que continua corejant unes cançons que formen part de la història del pop-rock espanyol.

Divuit anys homenatjant El Último de la Fila

El Último Tributo acumula gairebé dues dècades de trajectòria damunt dels escenaris. El projecte va néixer en una època en què les bandes tribut encara no eren habituals a Espanya. Javier González ha explicat que la principal dificultat dels inicis va ser trobar una veu capaç d’apropar-se al característic timbre de Manolo García.

“No era gens fàcil trobar algú amb una veu similar. Quan vam trobar el cantant adequat vam decidir arrencar amb la voluntat de ser el màxim fidels possible”, ha afirmat.

La formació defensa un directe molt respectuós amb l’essència de la banda original, tot i que sense renunciar a una personalitat pròpia. “Intentem ser fidels al 99% del que feia El Último de la Fila, però també hi posem el nostre segell com a músics”, ha destacat González.

Una nova etapa marcada pel record de Luis Sánchez

El concert a Sant Andreu de la Barca també ha tingut un component especialment emotiu. La banda viu una nova etapa després de la pèrdua de Luis Sánchez, històric vocalista de la formació, una absència que continua molt present entre els membres del grup.

El nou cantant, Javier Ginés, ha explicat que afronta aquest repte amb respecte i il·lusió. “Soc l’últim que ha arribat a la banda i m’han acollit molt bé. Estic molt agraït de poder viure aquesta experiència amb músics tan grans”, ha assegurat.

Ginés ha reconegut que sempre havia estat admirador d’El Último de la Fila i de la carrera de Manolo García. “Aquest timbre de veu sempre m’ha anat com un vestit a mida i sabia que tenia possibilitats d’encaixar en aquest projecte”, ha comentat.

L’actual vocalista també ha explicat que, tot i conèixer principalment la trajectòria en solitari de Manolo García, aquesta nova etapa li ha permès descobrir i aprofundir encara més en el repertori clàssic de la banda.

Cançons que formen part de la memòria de diverses generacions

Durant la conversa, els integrants de El Último Tributo han compartit algunes de les cançons més especials del repertori. Temes com Canta por mí, Mar antigua, Llanto de pasión o Remando sobre el polvo continuen despertant una connexió especial amb el públic.

Precisament Canta por mí ha adquirit un significat encara més profund després de la desaparició de Luis Sánchez. “Quan la toquem ens recordem molt d’ell. Sempre havia estat una cançó especial, però ara encara ho és més”, han explicat emocionats.

La banda també ha destacat la força que mantenen aquestes composicions en directe. Molts espectadors canten les lletres de memòria, convertint cada concert en una experiència compartida entre músics i públic.

Una banda tribut amb plena vigència

El retorn puntual als escenaris d’El Último de la Fila podria haver afectat l’activitat de les bandes tribut. Tot i això, El Último Tributo assegura que continua vivint un gran moment de popularitat.

“Quan es va anunciar la gira de la banda original vam pensar que potser ho notaríem, però la sorpresa ha estat que continuem tenint molta demanda i fins i tot més de la que imaginàvem”, han explicat satisfets.

Foto El Último Tributo

La seva actuació a la Fira de Primavera ha confirmat novament aquesta connexió amb el públic. Sant Andreu de la Barca ha tornat a cantar i emocionar-se amb unes cançons que continuen més vives que mai, demostrant que el llegat musical de El Último de la Fila continua intacte generació rere generació.

MÉS NOTICIES

Quatre alumnes de l’Institut Montserrat Roig ens expliquem la seva experiència al Japó en un intercanvi internacional

L’únic institut europeu participant en el programa de la Fundació Hakuhodo impulsa un projecte educatiu que combina aprenentatge del japonès, intercanvi cultural i convivència amb famílies del país asiàtic

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 16 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 16 de juny.

El Casino recupera les grans vetllades de sarsuela amb una gala lírica en el marc del seu centenari

L'entitat considera l'espectacle una de les cites més destacades de la commemoració dels cent anys de l'edifici i reivindica una tradició que va convertir el municipi en un referent cultural de la comarca.

L’Ajuntament reforça la campanya de control de plagues i apel·la a la col·laboració ciutadana

El consistori intensifica les actuacions de control de paneroles, rates, mosquits i coloms després d’haver realitzat 268 intervencions en 94 carrers durant el 2025

La Bruixa del Senyor Arnau tornarà a protagonitzar una revetlla de Sant Joan plena de tradició, foc i festa popular

La Colla de Diables recupera un any més una celebració amb més de dues dècades d'història que inclourà l'arribada de la Flama del Canigó, la cercavila de la Bruixa, l'encesa de la foguera, sopar popular i música fins a la matinada.

L’Escola Municipal de Música i Dansa acosta el talent local a la gent gran amb un concert de combos d’adults

L’activitat musical tindrà lloc el pròxim 18 de juny a les 18.30 hores i reunirà els alumnes dels combos d’adults en una actuació oberta al públic.
spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

Quatre alumnes de l’Institut Montserrat Roig ens expliquem la seva experiència al Japó en un intercanvi internacional

L’únic institut europeu participant en el programa de la Fundació Hakuhodo impulsa un projecte educatiu que combina aprenentatge del japonès, intercanvi cultural i convivència amb famílies del país asiàtic

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 16 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 16 de juny.

El Casino recupera les grans vetllades de sarsuela amb una gala lírica en el marc del seu centenari

L'entitat considera l'espectacle una de les cites més destacades de la commemoració dels cent anys de l'edifici i reivindica una tradició que va convertir el municipi en un referent cultural de la comarca.

L’Ajuntament reforça la campanya de control de plagues i apel·la a la col·laboració ciutadana

El consistori intensifica les actuacions de control de paneroles, rates, mosquits i coloms després d’haver realitzat 268 intervencions en 94 carrers durant el 2025

La Bruixa del Senyor Arnau tornarà a protagonitzar una revetlla de Sant Joan plena de tradició, foc i festa popular

La Colla de Diables recupera un any més una celebració amb més de dues dècades d'història que inclourà l'arribada de la Flama del Canigó, la cercavila de la Bruixa, l'encesa de la foguera, sopar popular i música fins a la matinada.

L’Escola Municipal de Música i Dansa acosta el talent local a la gent gran amb un concert de combos d’adults

L’activitat musical tindrà lloc el pròxim 18 de juny a les 18.30 hores i reunirà els alumnes dels combos d’adults en una actuació oberta al públic.