IniciActualitat Sant Andreu BarcaEl pilot Xavi Artigas repassa a Ràdio Sant Andreu la conquesta del...

El pilot Xavi Artigas repassa a Ràdio Sant Andreu la conquesta del seu primer títol mundial: «És la recompensa a molts anys de sacrifici»

PUBLICAT EL

 

El pilot de Sant Andreu de la Barca ha visitat els estudis de Ràdio Sant Andreu per parlar i valorar la conquesta del Campionat del Món de FIM Sportbike 2026 i una temporada marcada per una remuntada espectacular que va culminar al circuit de Jerez. Artigas també parla dels sacrificis que hi ha darrere del títol, recorda el seu amic Pau Alsina i avança que continuarà competint al Mundial de Superbikes.

Xavi Artigas encara assaboreix el seu primer títol mundial. El pilot de Sant Andreu de la Barca ha fet història en convertir-se en el primer campió del món de FIM Sportbike, una categoria que s’ha estrenat aquesta temporada. Ho ha aconseguit després d’una remuntada espectacular que va culminar al circuit de Jerez, on va arribar amb dotze punts de desavantatge respecte al seu principal rival, David Salvador. En una entrevista a Ràdio Sant Andreu, el pilot ha repassat els moments decisius del campionat, les dificultats que ha hagut de superar durant la seva trajectòria i la satisfacció d’haver complert un somni que perseguia des de petit. «Ser campió del món és un somni per a tots els nens que comencen en aquest esport. Aconseguir-ho és tot un orgull», ha assegurat.

El santandreuenc, que va començar a anar amb moto als tres anys i a competir als sis, considera que aquest títol té un valor especial per la manera com l’ha aconseguit i per tot el que ha viscut fins a arribar-hi. Després del seu pas per Moto3 i Moto2, Artigas ha trobat al Mundial de Superbikes l’oportunitat de tornar a demostrar el seu potencial. «He estat el pilot amb més victòries de la categoria i crec que he pogut demostrar el nivell que tenia. Guanyar el campionat de la manera com ho hem fet encara li dona més valor», ha destacat.

Bulb Project

Una remuntada espectacular fins al títol mundial

La temporada no havia començat de la millor manera, però els canvis introduïts a la moto durant l’estiu van marcar un punt d’inflexió. Artigas va recuperar la confiança i va començar a retallar distàncies amb els primers classificats fins a arribar a l’última cita del calendari amb opcions reals de proclamar-se campió. «Des de mitja temporada, quan vam fer uns canvis, em vaig començar a sentir molt millor amb la moto i vaig veure que guanyar el campionat era possible», ha explicat. La remuntada de Cremona, on havia aconseguit recuperar més de dotze punts respecte al seu rival, li va demostrar que encara podia capgirar la classificació.

A Jerez, Artigas necessitava un cap de setmana gairebé perfecte. La victòria de dissabte, combinada amb la caiguda de David Salvador, el va situar al capdavant del Mundial. Diumenge, amb el lideratge a les seves mans, va afrontar una cursa en què l’objectiu principal era assegurar els punts necessaris. Va acabar en vuitena posició i es va proclamar campió del món. Malgrat la pressió, assegura que va viure aquelles hores amb una tranquil·litat sorprenent. «La gent em deia que descansés i que no hi donés moltes voltes. Jo tenia ganes d’arribar al llit, tancar els ulls i dormir. Ja m’aixecaria l’endemà i afrontaria el problema», ha recordat entre somriures.

Aquesta serenitat és, precisament, una de les característiques que més defineixen el pilot santandreuenc. Artigas considera que mantenir el cap fred és fonamental en un esport en què intervenen molts factors que no sempre depenen del pilot. «Des de petit gairebé mai em poso nerviós. Has de tenir clar quin és el teu objectiu, però també saber que en algun moment hauràs d’improvisar. Si tens la ment tranquil·la, pots reaccionar d’una manera molt més natural», ha explicat.

En aquest èxit també hi ha tingut un paper determinant l’equip MTM Kawasaki. Artigas ha destacat la confiança que tenia en els seus tècnics, alguns dels quals ja coneixia d’etapes anteriors, i la feina feta per disposar d’una moto competitiva durant tota la temporada. «Pràcticament no hem tingut cap problema. Sempre que hem sortit a pista, la moto ha funcionat i ha estat preparada per lluitar pel podi», ha assenyalat. El pilot també s’ha mostrat satisfet amb el canvi d’ambient respecte al Mundial de MotoGP, amb un pàdoc que considera més tranquil i un format de competició amb dues curses per cap de setmana que li permet adaptar-se millor i disposar de més oportunitats per sumar punts.

Bulb Project

Pau Alsina, un record molt especial en la conquesta del Mundial

Un dels moments més emotius de l’entrevista ha arribat quan Artigas ha recordat el seu amic Pau Alsina, a qui ha dedicat el campionat. El pilot ha explicat que Pau sempre havia confiat en les seves possibilitats, especialment en aquells moments en què els resultats no arribaven i apareixien els dubtes sobre el seu futur esportiu. «Quan les coses no sortien, ell sempre em deia que no entenia com no podia demostrar el que sabia fer. Confiava molt en mi i cada cap de setmana m’escrivia abans i després de les curses», ha recordat.

Durant tota la temporada, Artigas ha competit amb un casc d’homenatge al seu amic i ha pujat als podis amb la seva bandera. Per celebrar el títol mundial va decidir utilitzar aquell mateix casc, al qual va afegir uns petits detalls brillants amb l’ajuda del seu germà. «No hi ha cap casc que tingui més importància ni més valor per a mi», ha afirmat. Per al pilot, aquest homenatge va molt més enllà d’un gest simbòlic. «Jo sé que aquest any ha corregut amb mi. Una persona que cregui tant en tu és difícil de trobar. Si puc donar-li visibilitat, ho faré. Vull que quan la gent em vegi al podi també el vegi a ell».

Artigas també ha volgut recordar que el títol és el resultat d’un camí llarg, amb etapes complicades que l’han fet créixer com a esportista i com a persona. «No és només aquest any o l’última cursa. Porto competint des dels sis anys i hi ha hagut molt de sacrifici, tant meu com de la meva família. Mai canviaria els moments difícils perquè et fan més fort i et donen experiència», ha explicat. El pilot reconeix que haver passat per situacions adverses li permet valorar d’una manera diferent la victòria. «Sé què se sent quan les coses no surten i també quan surten. Per això sé que tots aquells moments de patiment han valgut la pena».

Bulb Project

La família i el suport de Sant Andreu de la Barca

La família ha estat un altre dels grans protagonistes de la trajectòria d’Artigas. Els seus pares continuen acompanyant-lo als circuits sempre que les obligacions laborals els ho permeten, mentre que el seu germà s’ha incorporat recentment a les competicions com a fotògraf. Durant l’entrevista, el pilot ha explicat amb humor que va ser ell mateix qui el va animar a començar en el món de la fotografia, comprant-li una càmera perquè pogués fer el seguiment de les seves curses. «Jo vaig fer la inversió i vaig assumir el risc que sortís bé o malament. Confiava en ell i ara fa unes fotografies molt bones», ha comentat. Actualment, el seu germà segueix bona part del calendari del Mundial i també treballa en altres competicions per continuar adquirint experiència.

El campió del món també ha tingut paraules d’agraïment per al seu club de fans, molt actiu durant tota la temporada i amb presència a les curses del campionat. Alguns dels seus membres es van desplaçar fins a Jerez per viure en directe la jornada històrica. Artigas ha destacat especialment l’estima que rep dels veïns i veïnes de Sant Andreu de la Barca, que l’han felicitat a través de les xarxes socials i també personalment quan el troben pel carrer o al gimnàs. «És gent a qui li agraden les motos i que ha decidit donar-te suport. Això té un valor molt gran. A més, és un suport que tens aquí al poble i s’agraeix molt», ha assegurat.

Durant la conversa també hi ha hagut temps per recordar una de les imatges més comentades de la celebració del Mundial: la tombarella enrere que Artigas va fer després de baixar de la moto. El pilot ha revelat que no va ser una improvisació, sinó que feia temps que tenia pensat celebrar d’aquesta manera un possible títol, inspirat també pel seu amic José Antonio Rueda. «Ja havia fet tombarelles enrere, però mai amb tota l’equipació de moto. Havia dit al meu germà, als amics i a la meva mare que, si guanyava, ho faria», ha explicat. La família no ho acabava de veure clar, però ell estava decidit. «Si no em sortia, cauria, quedaria gravat i ens en riuríem. Potser em faria més famós per la tombarella que pel Mundial», ha comentat amb humor.

Recepció Ajuntament de Sant Andreu de la Barca

Artigas continuarà al Mundial de Superbikes la temporada vinent

Amb el títol mundial a la butxaca, Xavi Artigas ja treballa en el seu futur esportiu. Tot i que encara no ha anunciat oficialment l’equip ni la categoria concreta en què competirà la temporada vinent, ha confirmat a Ràdio Sant Andreu que continuarà vinculat al Mundial de Superbikes. «Tenim una opció bastant tancada i d’aquí molt poc es farà pública. El que sí que puc assegurar és que continuaré al mateix pàdoc, a Superbikes, i intentaré tenir el mateix objectiu que aquest any», ha avançat.

El pilot ha explicat que aconseguir el campionat a l’última cursa també té alguns inconvenients a l’hora de negociar el futur, ja que molts equips tanquen els contractes durant l’estiu. Tot i això, assegura que disposa de bones ofertes i confia a anunciar aviat el seu pròxim projecte. La seva ambició és continuar progressant dins del motociclisme, amb la possibilitat de competir a Supersport i, més endavant, arribar a la categoria reina de Superbikes. «Es tracta d’anar cremant etapes, donar sempre el cent per cent i, si tenim les eines per guanyar, saber aprofitar-les i lluitar fins al final», ha afirmat.

Més enllà dels circuits, Artigas manté una rutina d’entrenament exigent que combina el gimnàs amb diferents disciplines de motociclisme, com el motocròs, el flat track o el trial. També practica ciclisme de muntanya per millorar la resistència física i reconeix que córrer no és una de les seves activitats preferides. Aquest any, però, s’havia proposat participar en la cursa de deu quilòmetres de Sant Andreu de la Barca, finalment suspesa per la pluja, després d’haver-se plantejat el repte de superar un amic.

«Els moments de patiment han valgut la pena»

Al final de l’entrevista, Artigas ha volgut compartir una reflexió que resumeix la seva trajectòria esportiva. Després d’anys de sacrificis, moments complicats i temporades en què els resultats no acabaven d’arribar, considera que la perseverança ha estat determinant per aconseguir el seu primer campionat mundial. «Mai he tirat la tovallola. Sabia que després d’un moment dur n’havia d’arribar un de bo. Potser ha trigat més del que esperava, però les coses arriben quan arriben i cal valorar-les», ha afirmat.

El pilot també ha volgut transmetre un missatge a totes aquelles persones que passen per dificultats a l’hora d’assolir els seus objectius. Segons Artigas, és precisament en els moments complicats quan cal continuar treballant i confiar en les pròpies possibilitats, encara que els resultats triguin a arribar.

Xavi Artigas ja forma part de la història de l’esport de Sant Andreu de la Barca. El seu primer títol mundial és la recompensa a una trajectòria que va començar quan era un nen i que ha estat marcada per l’esforç, la constància i el suport de les persones que l’han acompanyat. Ara, amb el campionat de FIM Sportbike aconseguit, el santandreuenc mira cap al futur amb nous reptes i amb la mateixa ambició que l’ha portat fins al capdamunt del podi mundial.

MÉS NOTICIES

Sant Andreu de la Barca impulsa una nova campanya per fomentar el reciclatge: «Quan separem bé, els residus es transformen»

L’Ajuntament ha instal·lat 200 banderoles en un centenar de fanals de la ciutat, una iniciativa promoguda per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Molt més que vendre joies: les joieries reivindiquen el valor d’un ofici artesanal

Amb motiu del Dia Internacional del Joier, les joieries de Sant Andreu de la Barca posen en valor la feina artesanal, el tracte personalitzat i la tradició d'un sector que ha evolucionat amb els nous hàbits de consum.

Un accident entre dues furgonetes, vuit turismes i un camió que transpotava una biga de grans dimensions a l’A-2 a Sant Andreu de la...

Un camió que transportava una biga de grans dimensions i deu vehicles més s’han vist implicats en el sinistre. Els Bombers han mobilitzat nou dotacions i el SEM ha desplaçat 13 ambulàncies per atendre els ferits, almenys un dels quals es troba en estat greu.

PÒDCAST LLUEVA O TRUENE 78 – Analitza les pluges intenses d’octubre i els sistemes convectius que van afectar Catalunya

El pòdcast de meteorologia Llueva o Truene, presentat per Carlos Lara i Alan Alguacil a Ràdio Sant Andreu, dedica l’edició de novembre a analitzar l’episodi de pluges intenses que va afectar Catalunya entre el 2 i el 6 d’octubre, amb registres de precipitació molt abundants en diferents punts del territori.

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 2 de novembre de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 2 de novembre.

El Ple aprova la nova ordenança del mercat ambulant de Sant Andreu de la Barca per ampliar l’oferta comercial

La normativa permetrà incorporar nous productes i activitats comercials a partir del gener de 2027 i millorar la regulació i la seguretat del mercat.
spot_img
spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

Sant Andreu de la Barca impulsa una nova campanya per fomentar el reciclatge: «Quan separem bé, els residus es transformen»

L’Ajuntament ha instal·lat 200 banderoles en un centenar de fanals de la ciutat, una iniciativa promoguda per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Molt més que vendre joies: les joieries reivindiquen el valor d’un ofici artesanal

Amb motiu del Dia Internacional del Joier, les joieries de Sant Andreu de la Barca posen en valor la feina artesanal, el tracte personalitzat i la tradició d'un sector que ha evolucionat amb els nous hàbits de consum.

Un accident entre dues furgonetes, vuit turismes i un camió que transpotava una biga de grans dimensions a l’A-2 a Sant Andreu de la...

Un camió que transportava una biga de grans dimensions i deu vehicles més s’han vist implicats en el sinistre. Els Bombers han mobilitzat nou dotacions i el SEM ha desplaçat 13 ambulàncies per atendre els ferits, almenys un dels quals es troba en estat greu.

PÒDCAST LLUEVA O TRUENE 78 – Analitza les pluges intenses d’octubre i els sistemes convectius que van afectar Catalunya

El pòdcast de meteorologia Llueva o Truene, presentat per Carlos Lara i Alan Alguacil a Ràdio Sant Andreu, dedica l’edició de novembre a analitzar l’episodi de pluges intenses que va afectar Catalunya entre el 2 i el 6 d’octubre, amb registres de precipitació molt abundants en diferents punts del territori.

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 2 de novembre de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 2 de novembre.

El Ple aprova la nova ordenança del mercat ambulant de Sant Andreu de la Barca per ampliar l’oferta comercial

La normativa permetrà incorporar nous productes i activitats comercials a partir del gener de 2027 i millorar la regulació i la seguretat del mercat.