Sant Andreu de la Barca es convertirà aquest cap de setmana en l’epicentre del descens en bicicleta amb la celebració de la 32a edició del Descens de Sant Andreu de la Barca, una prova que enguany adquireix una dimensió especial en acollir també el Campionat d’Espanya de descens. L’esdeveniment reunirà 300 corredors, el màxim permès per l’organització, entre categories masculina i femenina.
View this post on Instagram
La competició tindrà lloc a l’entorn del circuit municipal de BMX i comptarà amb la participació de riders d’arreu de l’Estat. L’organització per part de la Federació Catalana de Ciclisme amb el suport del Motoclub Sant Andreu i l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, fa mesos que treballa per preparar una prova que espera atraure també prop d’un miler de visitants durant tot el cap de setmana.
El president del motoclub, Àlex Oulego, en declracions a Ràdio Sant Andreu ha explicat que aquesta edició incorpora canvis importants al recorregut. “Hem modificat sobretot el tram final per fer-lo més espectacular i perquè el públic pugui estar més a prop dels corredors. També hem allargat una mica el circuit. Després de 32 anys sempre busquem novetats”, ha assenyalat.
Tot i que la pluja ha marcat les hores prèvies a la competició, des de l’organització confien que el temps millori durant el cap de setmana. “Els corredors estan acostumats a baixar en qualsevol condició, però esperem que el circuit estigui sec perquè així és més ràpid i espectacular”, ha afegit Oulego.
Participació rècord i interès creixent
Segons Gemma Canals, responsable de comunicació del descens, el fet que la prova sigui Campionat d’Espanya ha disparat l’interès dels participants. “Les inscripcions es van omplir gairebé una setmana abans del tancament i molts corredors s’han quedat fora. Es nota molt que és una cita estatal”, ha explicat.
La logística de la competició mobilitza centenars de persones. Entre voluntaris i organització, es calcula que prop d’un centenar de persones treballaran per garantir el bon funcionament d’un esdeveniment que porta mesos de preparació.
Per la seva banda, Jordi Jorba, representant de la Federació Catalana de Ciclisme, ha destacat l’alta participació: “L’any passat el Campionat d’Espanya a la Molina va reunir 215 corredors. Aquí en tindrem 300, el màxim possible. Això demostra el prestigi que té aquesta prova”.

Favorits i emoció fins al final
Entre els principals candidats al triomf destaca Dani Castellanos, actual campió d’Espanya, que intentarà revalidar el títol. El rider ha assegurat que el circuit de Sant Andreu és “curt i molt explosiu”, fet que pot provocar temps molt ajustats.
“Segurament hi haurà molts corredors dins el mateix segon, així que serà una cursa molt emocionant”, ha afirmat Castellanos.
Altres noms destacats són Ángel Suárez, amb experiència en podis de la Copa del Món, o corredors locals com Ferran Jorba, que competirà amb l’al·licient de córrer a casa. “El Campionat d’Espanya sempre implica més pressió, però també és una motivació extra”, ha explicat.
View this post on Instagram
Sant Andreu, capital del descens
L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Marc Giribet, ha remarcat la importància de l’esdeveniment per a la ciutat. “El descens és una tradició amb més de 30 anys i ens situa al mapa. Podem dir que Sant Andreu és la ciutat del descens al nostre país”, ha afirmat.
En la mateixa línia, el regidor d’Esports i Activitat Econòmica, Miquel Àngel Abril, ha destacat l’impacte econòmic de la prova. “Durant el cap de setmana la ciutat rebrà prop d’un miler de visitants entre corredors, equips i famílies, i això té un impacte positiu en el comerç i la restauració”, ha assenyalat.
View this post on Instagram
Amb un circuit d’aproximadament un quilòmetre, ràpid i tècnic, i amb diverses novetats al traçat, la competició promet emoció fins als últims segons. El Campionat d’Espanya es decidirà diumenge en una única baixada, fet que augura un final d’infart en una de les proves més emblemàtiques del calendari estatal de descens.
View this post on Instagram
La jornada de dissabte 7 de març estarà dedicada als entrenaments oficials. L’activitat començarà a les 8 h amb la recollida de dorsals, i a partir de les 9 h iniciaran els entrenaments. El dia finalitzarà a les 18 h, després de quatre torns d’entrenaments diferenciats al llarg del dia.
L’endemà, diumenge 8 de març, a partir de les 9 h es posarà en marxa la baixada classificatòria i, des de les 12 h, es disputarà la baixada final, que determinarà els riders més ràpids de la jornada i futurs campions nacionals.
La competició es podrà seguir per retransmissió en directe a través del canal de YouTube oficial del Moto Club Sant Andreu de la Barca.










