98.0 fm En directe Signal
Home / Actualitat Sant Andreu Barca / Converses intergeneracionals sobre el riu Llobregat amb els alumnes de l’Escola Josep Pla

Converses intergeneracionals sobre el riu Llobregat amb els alumnes de l’Escola Josep Pla

Infants i una representació de la Gent Gran de Sant Andreu de la Barca han pogut passar una estona plegats

Matí diferent al Casal de la Gent Gran Maria Aurèlia Capmany, que aquest dimecres ha acollit una trobada molt especial. Els alumnes de cicle inicial de l’Escola Josep Pla han visitat el casal per conversar amb quatre santandreuencs que coneixen molt bé la ciutat i la seva història.

Els infants han pogut fer-los preguntes sobre com era Sant Andreu de la Barca quan eren petits, com ha anat canviant amb els anys i, sobretot, quin vincle tenien i tenen amb el riu Llobregat. Un cop acabada l’activitat, hem pogut parlar amb Montserrat Montfort, Carme Lloverol, Miquel Viloca i Fermí Montfort, sobre la trobada.

També hem volgut saber com han viscut l’experiència els més petits. Ens ho han explicat a Ràdio Sant Andreu les tutores de primer, Charo García (1rA) i Jennifer Quevedo (1rB). Totes dues han coincidit que ha sigut una bona experiència i que els seus alumnes s’han portat molt bé durant tota l’activitat.

Aquesta activitat intergeneracional és una excel·lent manera de recuperar la memòria local i de posar en valor els records de la gent gran. Alhora, permet transmetre coneixements i vivències als infants, que són el futur de Sant Andreu de la Barca. La trobada s’emmarca dins d’un projecte educatiu sobre el territori que està treballant aquests dies l’Escola Josep Pla.