Sant Andreu de la Barca s’afegeix a la celebració del Dia Internacional de la Dansa amb una jornada plena d’activitats obertes al públic.
Avui dimecres 29 d’abril, diferents espais del municipi es convertiran en escenaris improvisats on entitats i escoles locals oferiran actuacions per acostar la dansa a tota la ciutadania i reivindicar el seu valor cultural.
Les activitats començaran al matí, a les 11.00 hores, a la plaça de Federico García Lorca, amb l’actuació del Grup del Casal de la Gent Gran, que donarà el tret de sortida a un programa pensat per a tots els públics.
Ja a la tarda, la dansa es traslladarà a altres escenaris de la ciutat. A les 18.00 hores, l’Escola de Dansa Sonia Navarro actuarà a la plaça de la Font de la Roda, mentre que el Centro Cultural Andaluz oferirà una altra exhibició a la mateixa hora a la plaça d’Anselm Clavé.
La jornada culminarà amb la participació de l’Escola Municipal de Música i Dansa, que presentarà el seu espectacle a les 18.30 hores a l’Esplanada del Mercat.
El regidor de Cultura, Andreu Mitjans, ha destacat la importància d’aquesta celebració per donar visibilitat a les entitats del municipi: “Un any més, volem col·laborar a potenciar aquesta magnífica activitat. A Sant Andreu tenim moltes entitats relacionades amb el ball i la dansa i és un plaer poder treure-la al carrer”.
Mitjans ha remarcat que la iniciativa busca apropar aquesta disciplina artística a la ciutadania: “Volem que la gent surti, passegi i pugui veure les diferents modalitats de dansa que hi ha a la ciutat, fins i tot classes que habitualment es fan dins les escoles”.
La jornada s’ha iniciat al matí a la plaça de Federico García Lorca amb l’actuació del grup del Casal de la Gent Gran. A la tarda, l’activitat s’ha distribuït en diversos punts, amb la participació del Centro Cultural Andaluz a la plaça d’Anselm Clavé, l’Escola de Dansa Sonia Navarro a la plaça de la Font de la Roda i l’Escola Municipal de Música i Dansa a l’esplanada del mercat.
Segons el regidor, la implicació del teixit associatiu és clau: “L’objectiu és que les entitats de Sant Andreu també s’impliquin en aquest dia mundial de la dansa i continuar donant a conèixer la gran tradició que tenim”. Tot i que algunes entitats no han pogut participar per coincidència amb competicions, el consistori manté el compromís de seguir reforçant aquesta celebració en futures edicions.
Entre els participants, la professora del Casal de la Gent Gran, Rocío Ferreras, ha valorat molt positivament la iniciativa: “Per a nosaltres és un orgull sortir al carrer. La dansa és la meva vida, és la forma d’expressar-me”. El grup ha ofert coreografies de sevillanes i rumbes, connectant amb un públic que s’ha aplegat a la plaça des de primera hora.
Aquesta iniciativa, impulsada per l’Ajuntament amb la col·laboració de diverses entitats, busca apropar la dansa a la ciutadania i reivindicar-la com una forma d’expressió artística universal.










