La iniciativa del Consorci de Turisme del Baix Llobregat proposa descobrir deu municipis de la comarca a través de la línia Llobregat-Anoia.
El Consorci de Turisme del Baix Llobregat i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han posat en marxa la ruta “Baixa al Baix Llobregat: 10 parades, 10 experiències”, una proposta que convida a descobrir diferents municipis de la comarca aprofitant la línia Llobregat-Anoia dels FGC. La iniciativa proposa diversos atractius i activitats a cada parada per fomentar el turisme de proximitat i facilitar que els visitants coneguin el territori en transport públic.

En el cas de Sant Andreu de la Barca, la ruta recomana tres propostes: el Parc de la Solana, la Ruta dels murals Kromàtic i l’Eix del Riu. El Parc de la Solana ofereix espais per passejar i descansar i unes vistes panoràmiques sobre la vall del Llobregat, mentre que la ruta Kromàtic permet descobrir els set murals de gran format repartits per diferents punts de la ciutat.
La tercera proposta és l’Eix del Riu, que permet descobrir l’entorn natural del Llobregat i el seu patrimoni. D’aquesta manera, Sant Andreu de la Barca s’integra en un recorregut turístic que connecta diferents municipis del Baix Llobregat a través dels Ferrocarrils. La iniciativa està pensada perquè els visitants puguin baixar del tren i descobrir, a cada parada, una nova experiència.





