Les casetes de pirotècnia destaquen les novetats d’aquest any i recorden la importància d’un ús responsable dels petards.
Amb l’arribada de la revetlla de Sant Joan, les casetes de venda de petards ja es preparen per a uns dies d’intensa activitat. Els venedors preveuen una campanya similar o fins i tot superior a la d’anys anteriors, amb una gran demanda de productes tradicionals com les fonts, les bengales i els petards de trons, però també amb creixent interès per opcions més silencioses i pensades per a tots els públics.
L’Oriol i la Maria són dos joves venedors de PetardosCM que asseguren que aquests primers dies són «molt tranquils», però quan s’apropa la data assenyalada «és factura bastant». Els petards que més funcionen són els lots: «Contenen una mica de tot, des de petards, bombetes i llum.» L’Oriol ens relata que el perfil més habitual són les famílies. Maria assegura que hi ha gent que gasta molts diners: «S’han gastat fins a 300 euros en pirotècnica».
Els venedors insisteixen especialment en la importància de la seguretat i l’ús responsable dels articles pirotècnics, recordant recomanacions bàsiques com mantenir distàncies, evitar manipulacions incorrectes i seguir sempre les instruccions. «Precaució depen de quin petard, llençar-lo lluny de les persones», remarca. De fet, l’Oriol ens explica que demanen DNI per poder fer la compra i assegruar-se de l’edat del comprador.







