98.0 FM
En directe
98.0 FM
En directe
IniciActualitat Sant Andreu BarcaEl santandreuenc Gerard Martín guanya la seva segona lliga consecutiva amb el...

El santandreuenc Gerard Martín guanya la seva segona lliga consecutiva amb el Barça

PUBLICAT EL

 

El defensa de Sant Andreu de la Barca ha signat una gran temporada amb FC Barcelona on ha disputat 30 de 35 partits (24 de titular). 

El santandreuenc Gerard Martín continua fent història amb la samarreta blaugrana. El defensa de Sant Andreu de la Barca s’ha proclamat campió de Lliga per segona temporada consecutiva amb el FC Barcelona després de la victòria per 2-0 davant el Real Madrid CF en el partit disputat al Camp Nou.

El lateral i ara defensa central, ha estat una de les peces importants de la plantilla blaugrana durant aquesta campanya. Gerard Martín ha disputat 30 dels 35 partits de lliga, 24 d’ells com a titular, consolidant-se com un jugador de confiança dins l’esquema de l’equip tècnic i demostrant una gran regularitat tant en defensa com en incorporacions ofensives.

Amb aquest nou títol, el futbolista de Sant Andreu de la Barca continua ampliant un palmarès espectacular en els seus primers anys al primer equip blaugrana. Gerard Martín suma ja dues Lligues, dues Supercopes d’Espanya i una Copa del Rei amb el FC Barcelona.

La temporada del defensa santandreuenc confirma la seva consolidació a l’elit del futbol estatal i el converteix en un dels esportistes de referència del municipi. El seu creixement esportiu i el protagonisme adquirit al conjunt blaugrana han despertat l’orgull dels aficionats de Sant Andreu de la Barca, que segueixen amb atenció l’evolució d’un jugador format amb esforç i constància fins arribar a l’elit.

Un any especial també fora dels terrenys de joc

Aquest 2026 també ha estat un any especialment emotiu per al defensa santandreuenc fora dels terrenys de joc. El passat mes de febrer, la pista Cruyff Court Sant Andreu de la Barca va passar a portar el nom de Gerard Martín, en un reconeixement a la seva trajectòria esportiva i als valors que representa per als joves del municipi.

En declaracions a Ràdio Sant Andreu, el jugador va mostrar la seva emoció pel gest: “Estic molt content i molt orgullós que pensin en mi per a una cosa tan important com aquesta”.

Gerard Martín, que viu a Sant Andreu de la Barca des dels cinc anys, també va destacar la importància que els infants puguin gaudir de l’espai esportiu: “Que juguin molt i que s’ho passin bé, perquè en aquestes edats és el més important”.

El futbolista blaugrana va remarcar igualment el simbolisme que suposa vincular el seu nom al llegat de Johan Cruyff i als valors de la seva fundació: “No el vaig veure jugar, però va marcar una època en molts aspectes. És un orgull que el meu nom estigui vinculat als valors que promou la Fundació Cruyff, tant en el futbol com en la vida”.

Un camí de treball i constància

Nascut a Barcelona i criat a Sant Andreu de la Barca des dels cinc anys, Gerard Martín també ha volgut recordar sovint les seves arrels i el suport familiar rebut durant tota la seva trajectòria. En una entrevista a Ràdio Sant Andreu, el defensa blaugrana explicava emocionat els seus inicis amb una pilota: “Ens portava a entrenar al meu germà i a mi. Els avis són molt importants”.

Aquell vincle familiar també va quedar reflectit en un dels moments més especials de la seva carrera, la signatura amb el Barça. “Sabia que els feia molta il·lusió i no podien faltar”, recordava el futbolista.

 

La seva trajectòria fins arribar al primer equip blaugrana no ha estat el camí habitual de molts jugadors formats íntegrament a la Masia. Gerard Martín ha construït la seva carrera lluny dels focus, a base de treball i perseverança. “Potser és una trajectòria una mica diferent de l’habitual aquí, però ha estat una època de treballar molt”, resumía.Abans d’arribar al primer equip, el lateral va viure una temporada molt destacada al Barça Atlètic sota les ordres de Rafa Márquez, disputant tots els partits excepte un per sanció. “Va ser un any d’aprenentatge i de passar-ho molt bé. Teníem un gran grup i vam estar a punt de pujar”, explicava.

De Cornellà al Camp Nou

Abans de vestir la samarreta blaugrana, Gerard Martín havia defensat els colors de la UE Cornellà, club on va continuar creixent futbolísticament i on fins i tot es va enfrontar al Barça en una eliminatòria de Copa del Rei. “En aquell moment no s’havia parlat de res, quedava molt lluny”, admetia.

Precisament, durant la seva etapa formativa, un dels seus grans referents era Jordi Alba. “Quan era petit i mirava el Barça, sempre em fixava en ell per la posició”, assegurava.

El gran salt definitiu va arribar amb l’arribada al primer equip i la confiança rebuda de l’entrenador Hansi Flick. “El futbolista que soc ara també és en part gràcies a ell. M’ha donat molta confiança i això m’ha servit per seguir millorant”, afirmava.

El 17 d’agost de 2024 quedarà marcat per sempre en la memòria del santandreuenc. Aquell dia va debutar oficialment amb el primer equip del Barça davant el València. “Va ser molt important per mi. A més, tinc família a València i eren al camp. No ho oblidaré mai”.

El somni del nen que anava al Camp Nou amb la família es convertia finalment en realitat sobre la gespa. Culer des de ben petit, Gerard Martín reconeix que defensar l’escut del club de la seva vida té un significat especial: “Sentir-te d’un lloc on estàs jugant sempre és un extra”.

MÉS NOTICIES

Un webinar ajudarà les empreses de Sant Andreu de la Barca a crear entorns laborals més inclusius

La sessió en línia oferirà eines per prevenir la discriminació i fomentar la inclusió als centres de treball.

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 25 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 25 de juny amb el resum de la setmana.

«Con M de Mujer»: el Centro Cultural Andaluz reivindica el llegat de sis dones referents amb un espectacle de dansa al Teatre Núria Espert

El Centro Cultural Andaluz de Sant Andreu de la Barca presentarà aquest dissabte 27 de juny, a les 20 hores, al Teatre Núria Espert, l'espectacle «Con M de Mujer»,

La circulació torna a la normalitat a l’A-2 després de l’incendi entre Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca

L’autovia A-2 ha quedat tallada aquest dimarts a la tarda en sentit est, entre els punts quilomètrics 591 i 593, als termes municipals de Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, a causa d’un incendi de vegetació declarat molt a prop de la infraestructura viària.

El ple municipal de juny, en directe aquest dijous per RÀDIO SANT ANDREU

El ple municipal s'iniciarà a les 19 h i es podrà seguir en directe a Ràdio Sant Andreu. Una hora abans l'Audiència Pública també en directe.

L’exposició DESVIARTS porta a Sant Andreu de la Barca l’art queer com a espai de visibilització, reflexió i reivindicació

La Biblioteca Aigüestoses acollirà del 25 de juny al 30 de juliol una exposició col·lectiva d’il·lustració LGTBIQ+ amb la participació de quinze artistes locals, estatals i internacionals
spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

Un webinar ajudarà les empreses de Sant Andreu de la Barca a crear entorns laborals més inclusius

La sessió en línia oferirà eines per prevenir la discriminació i fomentar la inclusió als centres de treball.

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 25 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 25 de juny amb el resum de la setmana.

«Con M de Mujer»: el Centro Cultural Andaluz reivindica el llegat de sis dones referents amb un espectacle de dansa al Teatre Núria Espert

El Centro Cultural Andaluz de Sant Andreu de la Barca presentarà aquest dissabte 27 de juny, a les 20 hores, al Teatre Núria Espert, l'espectacle «Con M de Mujer»,

La circulació torna a la normalitat a l’A-2 després de l’incendi entre Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca

L’autovia A-2 ha quedat tallada aquest dimarts a la tarda en sentit est, entre els punts quilomètrics 591 i 593, als termes municipals de Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, a causa d’un incendi de vegetació declarat molt a prop de la infraestructura viària.

El ple municipal de juny, en directe aquest dijous per RÀDIO SANT ANDREU

El ple municipal s'iniciarà a les 19 h i es podrà seguir en directe a Ràdio Sant Andreu. Una hora abans l'Audiència Pública també en directe.

L’exposició DESVIARTS porta a Sant Andreu de la Barca l’art queer com a espai de visibilització, reflexió i reivindicació

La Biblioteca Aigüestoses acollirà del 25 de juny al 30 de juliol una exposició col·lectiva d’il·lustració LGTBIQ+ amb la participació de quinze artistes locals, estatals i internacionals