Sant Andreu de la Barca ha viscut un cap de setmana intens i ple d’emoció amb la celebració del 32è Descens de Sant Andreu de la Barca, una prova que enguany també ha acollit el Campionat d’Espanya i la Copa d’Espanya de descens. Prop de 300 corredors han participat en una competició marcada per la pluja i el fang, que han convertit el circuit en un traçat especialment exigent i físic.
En categoria masculina, el gran protagonista ha estat Àngel Suárez, que s’ha proclamat campió d’Espanya amb un temps de 2:06.04. El podi l’han completat Daniel Castellanos, segon classificat, i Àlex Marín, tercer.
Suárez ha reconegut després de la cursa que la victòria no ha estat fàcil, ja que competia encara recuperant-se d’una lesió a l’espatlla. “Ha estat una baixada complicada. Encara no estic del tot recuperat i em preocupava el dolor, però he pogut centrar-me i fer una bona baixada”, ha explicat. El ciclista també ha destacat la dificultat afegida del circuit a causa del fang, que provocava pèrdua d’adherència i obligava els corredors a adaptar constantment el pilotatge.
Malgrat aquestes condicions, el corredor ha valorat positivament la cursa: “Quan el circuit està així és més físic i també més tècnic. Personalment fins i tot prefereixo aquestes condicions perquè fan la competició més interessant”.
El descens de Sant Andreu de la Barca és una de les cites més tradicionals del calendari estatal i enguany tenia un valor especial en decidir el títol nacional. Suárez, que feia anys que no hi competia per motius de calendari i lesions, ha celebrat poder tornar-hi i aconseguir el triomf.
En categoria femenina, la victòria ha estat per Maria Pomés, que s’ha imposat amb un temps de 2 :37.86. El podi l’han completat Sara Justo, Mireia Pí, i les germanes Kira i Zoe Zamora. L’actual campiona d’Espanya, Natalia Menéndez, no ha pogut revalidar el títol.
Pomés ha mostrat la seva satisfacció després de la cursa, especialment després de superar una lesió recent. “Estic molt feliç. A la sortida només pensava a gaudir del fet d’estar aquí i poder competir”, ha afirmat. La ciclista ha dedicat la victòria als seus pares i al seu entrenador, Roger, per l’ajuda rebuda durant la recuperació.
El triomf ha arribat, a més, el 8 de març, Dia Internacional de la Dona, un fet que Pomés ha volgut destacar: “Per mi el dia de la dona és cada dia, sobretot competint en un esport amb tanta presència masculina”.
Amb una gran participació i un ambient espectacular, el Descens de Sant Andreu de la Barca ha tornat a consolidar-se com una de les proves més destacades del descens a nivell estatal.
LA CLASSIFICACIÓ FINAL Clasifcacion-Final-Scratch-DH-Sant-Andreu26













