L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca estrena aquest dijous 25 de setembre, pel ple d’aquest mes, la videoacta. Una eina tecnològica per modernitzar el funcionament dels plens municipals.
El regidor de Transparència i Noves Tecnologies, Xavier Vila, ha presentat el nou sistema anomenat ‘ videoacta’, que permetrà consultar les sessions plenàries en format audiovisual a través de la web municipal. El regidor ha explicat que, amb aquesta incorporació, Sant Andreu de la Barca se suma a molts altres municipis que ja fa temps que disposen d’aquest sistema, “situant la ciutat al segle XXI en matèria de transparència i accessibilitat institucional”.
La videoacta és una eina digital que substitueix les actes escrites dels plens municipals amb un enregistrament audiovisual indexat, que permet a la ciutadania veure el vídeo complet de la sessió o cercar directament punts específics de l’ordre del dia. “Aquesta tecnologia facilitarà l’accés a la informació pública i reforça el compromís amb un govern obert i proper” ha reblat, Vila.
A més, el videoacta ha comptat amb la renovació dels micròfons dels regidors municipals i la instal·lació de quatre càmeres de visió 360 graus, que enfocaran de manera automàtica el regidor que tingui el torn de paraula. Aquest sistema audiovisual facilitarà l’enregistrament i estalviarà esforços en la producció i la postproducció del ple. La videoacta e entrarà en funcionament en aquest ple de setembre, un sistema que modernitzarà el plenari municipal i el farà més accessible a la ciutadania.