98.0 FM
En directe
98.0 FM
En directe
IniciActualitat Sant Andreu BarcaSant Andreu de la Barca estrena el nou Espai d’Igualtat

Sant Andreu de la Barca estrena el nou Espai d’Igualtat

PUBLICAT EL

L’Espai d’Igualtat de Sant Andreu de la Barca, situat a la Via de l’Esport número 3 compta amb un nou equipament, de 225 metres quadrats, es consolida com el centre neuràlgic dels serveis especialitzats en igualtat, diversitat i acollida a la ciutat.

 

L’acte inaugural ha comptat amb una àmplia representació institucional, encapçalada per l’alcalde Marc Giribet i la regidora de Feminisme, Igualtat i LGTBI, Isabel Marcos. També hi han participat la consellera d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Eva Menor, i Sònia Ruiz, coordinadora de l’Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona. Després de la visita a les instal·lacions, la consellera Menor ha deixat constància de la seva presència amb una signatura al Llibre d’Honor de l’Ajuntament, abans que tinguessin lloc els parlaments oficials a l’exterior de l’edifici.

 

 

Un equipament modern per a una ciutat diversa

Amb una inversió total de 328.000 euros –128.000 destinats a l’adquisició del local i 200.000 per a reformes, mobiliari i projecte tècnic– finançats íntegrament per la Diputació de Barcelona, l’Espai d’Igualtat s’ha concebut com un centre polivalent, eficient i accessible. Disposa de zones d’atenció individualitzada, despatxos per als equips tècnics i una sala polivalent per a la realització de tallers, xerrades i activitats comunitàries.

 

El nou espai acull serveis com el Servei d’Atenció Integral (SAI), el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i el Servei de Primera Acollida. Tots ells formen part d’una estratègia integral per garantir un acompanyament especialitzat i de qualitat a dones, persones migrades i altres col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Durant l’acte inaugural, les autoritats van remarcar la importància d’aquesta infraestructura en un moment clau per a la defensa dels drets socials. L’alcalde Marc Giribet va ser contundent en el seu missatge: “Hi ha qui pensa que les polítiques d’igualtat són secundàries. Nosaltres diem que no. Aquest espai és un símbol de compromís amb una societat més justa i cohesionada”.

La regidora de Feminisme, Igualtat i LGTBI, Isabel Marcos, va posar l’accent en el caràcter transformador del nou equipament. “No és només un conjunt de serveis; és una eina per remoure obstacles estructurals que dificulten la igualtat i perpetuen la violència masclista”, va afirmar. Al seu torn, Sònia Ruiz, coordinadora de l’àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació, va destacar l’exemple que suposa el municipi dins del Baix Llobregat, “un territori referent en feminisme institucional”.

Un equipament pensat per a les persones

El nou espai compta amb despatxos per a l’atenció individualitzada, sales per a tallers i xerrades, i espais de treball per als equips tècnics. L’objectiu és oferir un entorn segur, confidencial i acollidor on les persones puguin demanar ajuda, trobar orientació i construir relacions basades en el respecte i la diversitat.

L’equip de professionals que treballa al centre està format per psicòlogues, juristes, tècniques d’acollida i especialistes en diversitat sexual i de gènere. Dàmari López, tècnica del SAI, remarca que el nou espai aporta “importància i fermesa” a la feina d’atenció i sensibilització que ja es feia, ara en condicions més dignes i eficients. Anna Linares, del SIAD, celebra que “la nova ubicació millora la confidencialitat i permet un acompanyament més integrat”. I  Samira Elbay, responsable del Servei de Primera Acollida, assegura que aquest espai “facilita l’adaptació de les persones nouvingudes a la societat d’acollida i evita situacions d’irregularitat administrativa”.

Coordinació institucional i mirada interseccional

La consellera d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Eva Menor, va posar en valor l’aposta municipal per les polítiques d’igualtat i es va oferir per seguir col·laborant amb el consistori. “El món local és la porta d’entrada a les necessitats de la ciutadania. Per això, com a Generalitat, us oferim recursos, formació i dades perquè la desigualtat s’ha de mesurar per ser combatuda”, va afirmar.

Menor també va alertar de l’auge dels discursos d’odi i va remarcar la importància de la memòria democràtica. “Fa no tant, les dones no podíem obrir un compte corrent sense permís. No podem oblidar-ho, perquè el desconeixement alimenta el retrocés en drets”.

Finalment, Maria Lladó, coordinadora de l’Àrea de Drets a la Ciutadania i Polítiques Socials, destaca la seva satisfacció pel nou espai “Sempre hem dit que no és només venir a un nou edifici, sinó donar visibilitat als serveis que oferim en l’àmbit de la igualtat i la no-discriminació. Per a mi, i per a l’Ajuntament, és un luxe comptar amb un espai acollidor, que permet atenció individual, espai per a les tècniques, i també un espai grupal que la ciutadania i les entitats puguin fer seu.”

Lladó ha remarcat que, tot i que l’atenció ja es feia amb els recursos disponibles, el nou espai permet millorar l’organització, la confidencialitat i la qualitat del servei, amb professionals rotatius especialitzats en diferents àmbits. “Estem garantint 24 hores de servei, cinc dies a la setmana, amb deu professionals. Hem aprofitat un antic espai destinat a infants, amb obres sostenibles i un bon aïllament. I la veritat és que estem molt satisfets. Hem fet un pas endavant important per atendre millor i més dignament la nostra ciutadania.

MÉS NOTICIES

Marc Giribet: “Estem preparant la Sant Andreu de la Barca de la pròxima dècada”

L’alcalde defensa a l'entrevista mensual a Ràdio Sant Andreu la feina feta durant el mandat i situa l’habitatge, la renovació urbana, la modernització dels equipaments i el projecte de La Fona com els grans reptes de futur

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 19 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 19 de juny amb el resum de la setmana.

Sant Andreu de la Barca inicia la transformació integral del Parc de la Solana

Les obres, que tindran una durada prevista de vuit mesos, convertiran l’espai en un gran refugi climàtic amb més zones verdes, nous equipaments i una àrea d’esbarjo per a gossos

La coronel Cristina Moreno assumeix el comandament de la Guàrdia Civil de Barcelona reivindicant el servei públic, el lideratge femení i la proximitat amb...

La coronel Cristina Moreno ha assumit aquest divendres el comandament de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona en un acte solemne celebrat a les instal·lacions de la comandància de Sant Andreu de la Barca.

Consells veterinaris per una Revetlla de Sant Joan més segura amb les mascotes

Un veterinari explica quines mesures cal prendre abans, durant i després de la revetlla per reduir l'estrès dels animals i evitar ensurts o fugides.

Les millors plantes d’estiu i com mantenir-les sanes: «El error més típic és no saber regar-les»

Descobrim quines espècies resisteixen millor la calor i com cuidar-les durant els mesos més...
spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

Marc Giribet: “Estem preparant la Sant Andreu de la Barca de la pròxima dècada”

L’alcalde defensa a l'entrevista mensual a Ràdio Sant Andreu la feina feta durant el mandat i situa l’habitatge, la renovació urbana, la modernització dels equipaments i el projecte de La Fona com els grans reptes de futur

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 19 de juny de 2026

Ràdio Sant Andreu us ofereix l’actualitat de Sant Andreu de la Barca del 19 de juny amb el resum de la setmana.

Sant Andreu de la Barca inicia la transformació integral del Parc de la Solana

Les obres, que tindran una durada prevista de vuit mesos, convertiran l’espai en un gran refugi climàtic amb més zones verdes, nous equipaments i una àrea d’esbarjo per a gossos

La coronel Cristina Moreno assumeix el comandament de la Guàrdia Civil de Barcelona reivindicant el servei públic, el lideratge femení i la proximitat amb...

La coronel Cristina Moreno ha assumit aquest divendres el comandament de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona en un acte solemne celebrat a les instal·lacions de la comandància de Sant Andreu de la Barca.

Consells veterinaris per una Revetlla de Sant Joan més segura amb les mascotes

Un veterinari explica quines mesures cal prendre abans, durant i després de la revetlla per reduir l'estrès dels animals i evitar ensurts o fugides.

Les millors plantes d’estiu i com mantenir-les sanes: «El error més típic és no saber regar-les»

Descobrim quines espècies resisteixen millor la calor i com cuidar-les durant els mesos més...