98.0 FM
En directe
98.0 FM
En directe
IniciActualitat Sant Andreu BarcaLa Fira de la Primavera comptarà amb la setena Trobada de Vehicles...

La Fira de la Primavera comptarà amb la setena Trobada de Vehicles Clàssic

PUBLICAT EL

 

Sant Andreu de la Barca es prepara per a una nova cita amb la nostàlgia i la passió pels vehicles clàssics. Diumenge, 1 de juny, l’avinguda Constitució tornarà a ser escenari de la Trobada de Vehicles Clàssics, que enguany celebra la seva setena edició.

Una activitat que, lluny de ser anecdòtica, s’ha consolidat com una peça clau dins del programa de la Fira de Primavera i com un punt de trobada per a aficionats del que ells mateixos anomenen afectuosament “el ferro”.

Dos dls impulsors d’aquesta trobada, Lluís Oulego i Pep Soler, són dos apassionats de la restauració i conservació de vehicles antics, ja sigui en dues o quatre rodes. Tots dos coincideixen a afirmar que aquest esdeveniment va néixer sense massa pretensions, gairebé com un experiment, però que amb els anys ha crescut gràcies a l’estima del públic i a l’entusiasme dels participants.

“El ferro ens agrada”, confessa Oulego amb un somriure que resumeix l’essència d’aquest món. A Sant Andreu de la Barca, hi ha una afició viva per les motos i cotxes clàssics, que es tradueix en centenars de visitants i desenes de participants cada any. En aquesta edició, es preveu superar els 100 vehicles inscrits, entre motos i cotxes anteriors a l’any 1994, data que marca el límit per a ser considerats com a clàssics —vehicles amb més de 30 anys d’història.

Un dels valors afegits de la trobada és, sens dubte, la varietat i singularitat dels vehicles que s’hi exposen. El públic podrà veure autèntiques joies “Té molt de mèrit que algú mantingui un vehicle així i, a més, el vulgui ensenyar”, comenta Soler, mecànic de professió i col·leccionista de cotxes com l’MGA i el Golf MK1, que defineix com “projectes de vida”.

La dificultat de trobar recanvis, l’artesania de construir peces pròpies i l’espai limitat per conservar aquestes màquines no són obstacles, sinó desafiaments que alimenten encara més la passió. “És millor que el futbol”, diu Soler entre rialles, en referència a una afició que ha heretat del seu pare i que ja considera part de la seva identitat.

La trobada no és només una exposició estàtica. Un dels moments més esperats és la “volta”, una ruta que els vehicles fan pels carrers de la ciutat, oferint una desfilada viva i sonora de la història de l’automoció. “Quan condueixes un clàssic, condueixes de veritat. No només mous un volant”, explica Oulego, reivindicant l’experiència autèntica d’aquests vehicles en una època on l’electrònica domina cada detall.

 

La cita és diumenge 1 de juny a partir de les 10h, davant de l’Escola JJ Ortiz..

spot_img
spot_img

ÚLTIMES NOTICIES

L’Esplai Pingüí rep el premi Josep Gassó pel projecte “Camins de memòria”

El projecte “Camins de memòria” és una iniciativa que vol recuperar l’històric col·lectiu de la ciutat a través de la mirada dels joves.

Sant Andreu de la Barca encén el Nadal amb Rikki Arjuna de Xiula, el cantant David Rees i l’equip Genuins del CF Sant Andreu

Sant Andreu de la Barca ha inaugurat la campanya de Nadal amb la tradicional encesa de llums a la plaça Federico García Lorca, que s’ha omplert de veïns, infants i famílies.

Com celebren els santandreuencs les festes de Nadal?

Unes festivitats que impliquen trobar-se en família, tradicions, vacances, regals i molts records que s'acumulen amb el pas dels anys.

L’INFOSAB – L’actualitat de Sant Andreu de la Barca, edició 1 desembre de 2025

Programa especial resum de la Festa Major d'Hivern de Sant Andreu de la Barca  

El retorn de la Fanalera farà brillar el Nadal a Sant Andreu de la Barca

Aquest Nadal, Sant Andreu de la Barca viurà una edició més màgica que mai amb el retorn de la Fanalera, que tornarà a il·luminar la ciutat i marcar el camí dels Reis d’Orient.

El comerç local de Sant Andreu afronta la campanya de Nadal amb il·lusió

El comerç local de Sant Andreu de la Barca ja té tot llest per afrontar amb ganes i il·lusió la campanya de Nadal. Una época on el consum creix i la gent compra molts regals.

MÉS NOTICIES

L’Esplai Pingüí rep el premi Josep Gassó pel projecte “Camins de memòria”

El projecte “Camins de memòria” és una iniciativa que vol recuperar l’històric col·lectiu de la ciutat a través de la mirada dels joves.

Sant Andreu de la Barca encén el Nadal amb Rikki Arjuna de Xiula, el cantant David Rees i l’equip Genuins del CF Sant Andreu

Sant Andreu de la Barca ha inaugurat la campanya de Nadal amb la tradicional encesa de llums a la plaça Federico García Lorca, que s’ha omplert de veïns, infants i famílies.

Com celebren els santandreuencs les festes de Nadal?

Unes festivitats que impliquen trobar-se en família, tradicions, vacances, regals i molts records que s'acumulen amb el pas dels anys.