Gairebé un miler de persones omplen la pista poliesportiva de l’Escola Josep Pla
Sant Andreu de la Barca ha viscut aquest diumenge 11 de maig una jornada plena d’emocions i reconeixements amb la celebració del Dinar Homenatge a la Gent Gran 2025, que ha tingut lloc a la pista poliesportiva de l’Escola Josep Pla. L’acte ha comptat amb la participació de gairebé un miler de persones de 65 anys o més, en una festa carregada de reconeixement i alegria.
Entre els assistents, molts veterans i veteranes del municipi que han viscut moments emotius i de retrobament. L’alcalde de la ciutat, Marc Giribet, ha destacat la gran feina que fa el col·lectiu de la Gent Gran a la ciutat i que aquesta festa és “un agraïment de la nostra societat per tota la feina que han fet i fan”. A més a més, l’alcalde ha demanat a tothom no deixar-los de banda i escoltar, acompanyar i apendre d’ells i elles.
Per la seva banda, la regidora de Gent Gran, Isabel Marcos, ha explicat als micròfons de Ràdio Sant Andreu, que aquest dinar de germanor és un agraïment cap a la Gent Gran que ha contribuït a fer que la ciutat sigui la que és avui dia.
El dinar, servit per un càtering, ha tingut plats per a tots els gustos com amanida, paella o lluç. Després de l’àpat, el grup de teatre del Casal de la Gent Gran ha ofert una actuació que ha fet riure i gaudir a tots els presents, just abans del moment de les postres.
Un dels instants més destacats i emotius de la jornada ha estat el lliurament de sis plaques commemoratives a les persones de més edat presents al dinar, com a reconeixement a tota una vida de trajectòria i aportació a la comunitat:
Residències de Sant Andreu de la Barca:
- Filomena Mota, 96 anys (Residència Gerard Manresa)
- José Hernández García, 89 anys (Residència Verge del Pilar)
- Inocencia Domingo Galve, 95 anys (Residència Vitalia)
Des del Casal de la Gent Gran:
- Jacinta Presas Folqué, 93 anys
- Encarnación Vicente Paez, 94 anys
- Antonio Estivill Jardi, 92 anys
La festa ha culminat amb una sessió de música i ball a càrrec de l’Orquestra La Chatta, que ha fet ballar tota la pista, on s’han viscut moments de molta tendresa i records.
L’organització del Dinar ha comptat amb una important coordinació logística i la implicació de moltes persones del: Departament de la Gent Gran, Obres i Serveis, Policia Local, Protecció Civil, Esports, Serveis Socials, l’Escola Josep Pla, la Guàrdia Civil, Cultura, SABURBÀ, Comunicació, Protocol i Alcaldia, així com el Casal de la Gent Gran Maria Aurèlia Capmany.
Aquest homenatge anual és una mostra del reconeixement que Sant Andreu de la Barca fa a la seva Gent Gran, valorant la seva memòria, el seu llegat i el paper actiu que continuen tenint en la vida social del municipi.